Čeští fotbaloví fanoušci už nemusí „vyvádět“ jen na stadionech. Od startu jarní sezony nejvyšší soutěže mají nové místo, kde se mohou „vybít.“ Jmenuje se GL Extra a najdou jej na internetu.
Jak vtáhnout fotbalové příznivce hlouběji do ligového dění? Na tuto otázku hledali odpověď v Ligové fotbalové asociaci a zdá se, že ji našli. Od prvních kol jarní části sezony zprovoznili aplikaci GL Extra.
„Díky této gramifikační platformě mohou fanoušci v kvízech prokázat své znalosti ze současnosti i historie Gambrinus ligy, nebo mohou tipovat výsledky zápasů jednotlivých ligových kol,“ vysvětlil ředitel komunikace Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
Za aktivitu v aplikaci sbírají uživatelé body. Týká se to navštěvování vytipovaných webů či komunikace v sociálních sítích.
„V průběhu sezony se budou moci fanoušci zúčastnit řady soutěží, za získané body pak na konci sezony získají ti nejlepší zajímavé ceny z Gambrinus ligy. Nepůjde jen o podepsané dresy nebo suvenýry, ale také o exkluzivní zážitky,“ uvedl Hajný. Exkluzivním zážitkem je podle něho například výjezd na kvalifikační utkání české reprezentace do Itálie.
GL Extra by neměla být jen několikatýdenní záležitostí, než skončí prvoligová sezona. „Snažili jsme se vymyslet herní mechanismy, které by byly zajímavé jak z dlouhodobého hlediska, tak pro nárazové hraní, tedy tipovací soutěž a vědomostní kvíz. K tomu jsme přidali věci, jež by měly motivovat ke sdílení obsahu z webu Gambrinusliga.cz na sociálních sítích a také věrnostní prvky, které přidávají body za návštěvy na zapojených webech,“ řekl Michal Berg, jednatel společnosti eSports.cz, která aplikaci stvořila.
„Pro jednoduché sbírání bodů za návštěvy na nejrůznějších webech jsme vymysleli řešení v podobě vkládání speciálních kódů na portály třetích stran, které ověřují, zda je návštěvník webu přihlášen na Facebooku a zároveň registrován v GL extra. A jelikož penetrace facebooku je v naší cílové skupině vysoká, a lidé se obvykle z facebooku neodhlašují, přišlo nám toto řešení pro uživatele nejpohodlnější,“ objasnil Berg.
Stačí se tedy jednou autorizovat přes facebook a dokud se člověk z této sociální sítě neodhlásí, sbírají mu kódy bodové hodnocení za návštěvy jednotlivých portálů. Systém je otevřený, je proto možné sbírat body za jakékoli aktivity na webech. Už nyní běží například fanouškovské hodnocení atraktivity jednotlivých zápasů Gambrinus ligy. Součástí GL extra je i lišta s rozcestníkem, která je umístěná na jednotlivých klubových webech a je hostována na Amazon web services.
„Samotné GL extra je aplikace vyvinutá v Nette, přičemž počítáme s jejím dalším rozvojem po získání prvních ohlasů v průběhu zbývající části této sezony Gambrinus ligy, a to jak po stránce technické, tak po stránce úprav a rozvoje gamifikačních mechanismů. Součástí aplikace je také vnitřní administrace, která umožňuje provozovateli práci s daty o fanoušcích, včetně odesílání segmentovaných newsletterů nebo vyhodnocování jednotlivých aktivit,“ uzavřel Berg.
Takže zbývá jediné – osobně si vyzkoušet, jak to funguje, nasbírat „kotel“ bodů a 10. září vyrazit za exkluzivním zážitkem do Itálie…